Cégünk fő profilja a színházi és a filmes reptetés.
Az AirWalking, filozófia és technológia – személyek és díszletek mozgatása a légtérben – ami varázslatot hoz létre színpadon és filmen.

 

„A madarak a levegő elem uraiként mindazt megtestesítik számunkra, ami a bennünket megkötő föld elemmel a leginkább ellentétes. A tehetetlenség, mozdulatlanság és mozdíthatatlanság ellenében minden madárrepülés arra szólít fel bennünket, hogy ne a földet nézzük, ha repülni akarunk!”   (Boldizsár Ildikó)

 

Így kezdődött…

1995-ben Kerényi Imre rendezésében került sor „A Vörös Malom” című darabban Psota Irén és Vikidál Gyula nézőtér feletti reptetésére. A rendező megkérdezte Rátkai Erzsébetet – 2011-ben az év jelmeztervezője -, hogy nincs-e valamilyen ötlete, ki tudná ezt a kényes feladatot megoldani. Rátkai azt válaszolta, ismer valakit, aki eddig még ugyan nem csinált ilyesmit, de ha valaki meg tudja oldani, akkor az biztosan ő. Így került Mihály Gábor vezetésével az AirWalking a színház és a film világába. Saját fejlesztésű eszközökkel, saját embereik közreműködésével végzik előadásról, előadásra feladatukat.

Egyszer volt…

A Generalp 1983-ban alakult meg, Magyarország egyik legszebb panorámával rendelkező városában, Nagymaroson. Heininger Ferenc, Mihály Gábor, Mihály László úgy döntöttek, hogy szenvedélyükből és szerelmükből, az alpinizmusból fognak megélni, és az alpinizmust, ipari megrendelők igényeit is kiszolgálva folytatják. De hogyan vezet ez az út egy gyárkéménytől, vagy egy toronydarutól a világot jelentő deszkákig?

Ha egy üzlet beindul…

„A Vörös Malom” után sorra jöttek a színházi felkérések. Megszületett és hódító útjára indult egy megoldás, egy technológia, amelynek a mai napig az ember a mozgatója és az ember áll a középpontjában is. A lényeg kezdetektől fogva a biztonság volt. A cég olyan kétlépcsős biztonsági rendszert alkalmaz, mely a világon egyedülálló. Tökéletes biztonságot nyújt a színészek légtérben történő munkájához – a varázslat megteremtéséhez.

Egyik a másik után…

Az új Nemzeti Színház nyitó előadása, Az ember tragédiája” korszakváltást hozott a cég életében is. A Holdbeli csónakos című „nemzetis” közönségsikerben már a fix pályán való reptetésre támaszkodhattak az alkotók, majd kisvártatva jött a Christmas Carol című film, és nemsokára a legendás „hatalmas ugrással”, a Pán Péter c. színdarab, a Vígszínházban. Négy esztendővel ezelőtt forgatták és a 2011-es év végén került a mozikba a Diótörő.

A varázslat…

A cég története mintegy száz meghatározó fejlesztés története. A néző észre sem veszi, hogy mitől megy jobban a „motor”, amely csak emberi erőt vesz igénybe, és amihez elemekből építhető moduláris tartórendszer adja az alapot. A mozgások koreografálásával, finomhangolásával, emberi megvalósításával, egészen kifinomult hatásokra, mozgásokra építhetnek az alkotók. Így válik a rendezői álom – a repülés – valósággá, és születik meg újra és újra a mozgás és a mozgatás játéka.

Ember a levegőben…

Az AirWalking a színház világán keresztül robbant be a művészeti iparba, és mára a filmipar kihívásainak is képes megfelelni. Mindeközben pedig egy szakma jött létre. Egy nagymarosi kis cég – a színpad és a filmművészet Wright testvéreként –, a szuterénből indulva, eredeti ötleteik megvalósításával újraértelmezte és újraalkotta a repülés fogalmát.