A színház és film világában egy egyedülálló technológiát, és szolgáltatást sikerült kifejleszteni, melyek segítségével személyeket mozgatunk a légtérben.

Jelentős külföldi szakemberek elismerését is magunkénak tudhatjuk, például Az Indiana Jones filmek egyik kaszkadőr koordinátorának, a Harry Potter filmek reptetésekért felelős kaszkadőr koordinátorának és a Jackie Chan filmek kaszkadőr koordinátorának elismerését. Mi húzódik meg a mögött, amikor a néző egy embert lát a levegőben egy színdarab, egy fim, vagy egy koncert keretében?

  • A rendező nagy vonalakban elképzel egy jelenetet, melyet a levegőben látni szeretne, és mi ezt az elképzelést törekszünk valóra váltani, művészetileg és technikailag összhangban lévő igazi jelenetté formálni.
  • Miután megvan a jelenet fejben, nekilátunk a technikai hátteret hozzáigazítani az elképzelésekhez. Az eddigi mintegy 50 produkció szinte mindegyike más és más volt, a technikai háttér valamilyen szintű módosítását és fejlesztését igényelte. Az „őrültebbnél őrültebb” elképzeléseket úgy kell megoldani, hogy figyelembe vegyük a szigorú biztonsági előírásokat, jogi szabályozásokat, és a legfontosabb, hogy a szereplő testi épségét megőrizzük.
  • Ha kitaláltuk a jelenetet, és megalkottuk a technikai hátteret, jön a következő kérdés, hol kerül mindez bemutatásra. Mi sem természetesebb, hogy a helyszín adta lehetőségekhez kell szabnunk, igazítanunk a produkciót.
  • Mindezekkel párhuzamosan zajlik a pénzügyi feltételek tisztázása. Bonyolult eszközamortizációs számításokat kell végezni, hisz nem tudjuk, hányszor fogják játszani a darabot.
  • Ha sikerült a jelenetet és a technikát összehangolni a helyszínnel, jön a szereplő betanítása. Eddig úgy százötven szereplőt tanítottunk be a különböző reptetési jelenetekre.
  • Ha sikerült a jelenetet, a technikát, a helyszínt összehangolni a szereplővel, jöhet a jelenet beillesztése a darabba – végszavak betanulása, mozgáshatároló jelek elhelyezése stb. A próbák, előadások során nagy hangsúlyt kell helyeznünk arra, hogy minden egyes jelenetben mindig, minden ugyanúgy történjen, egymásután akár több százszor is. Mindeközben, a fenti folyamatokkal párhuzamosan zajlik saját embereink betanulása, hiszen az ő begyakorolt mozdulataik teszik lehetővé, hogy a technika és színészi munka által igazi látványelemmé álljon össze a jelenet.
  • Ha minden rendben van, akkor nincs más hátra, mint a különböző helyszíneken lévő előadások, nagyjából kétszáz, időpontbéli ütközési problémáinak kiküszöbölése.
  • A légtérben zajló jelenetekben az emberek mozgatása kézzel történik. Néhány fejlesztésünkkel a világ élvonalába tartozunk. Az egyik a biztonság. Miközben arra törekszünk, hogy a néző ne lássa, mi tartja a levegőben, és mi mozgatja a szereplőt, be kell tartanunk a legfontosabb szabályt, hogy minden terhelésnek a 10-szeresét kell, hogy elbírja az alkalmazott eszköz. Ha valamilyen oknál fogva az ilyen körültekintéssel beépített szerkezeti elem mégis felmondja a szolgálatot, akkor helyébe kell, hogy lépjen egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező alkotórész. Mindezeken felül, a teljes reptetési folyamatnak egy ember mulasztását is el kell viselnie. Ilyen szigorú szabályrendszerhez igazított technikai megoldásokkal – amely ráadásul mobil – máshol még nem találkoztunk.